Friday, October 12, 2012

Group membaca

I've made new friends! Book lovers (novel especially).

Tadi lunch dengan derang kat starbuck bawah ofis ni.

Sangat interesting tau kenal dengan mereka semua. Suka tengok derang
punya passion dalam membaca dan cara derang bercerita tentang buku
yang derang suka. Sangat kelakar ok tengok mimik muka, gerak badan,
excitement semua. Cara derang bercerita tu buat aku rasa macam, 'dem,
aku kena baca novel ni'.. (kes terpengaruh) hahaha. .

Dan disebabkan derang jugak, aku dah start terjebak baca novel-novel
cinta ni. Seriyes cakap, dulu aku kurang bab membaca. Bukan sebab aku
tak minat. Tapi susah nak cari buku yang best. Penah jugak aku beli
few buku novel. Tapi end-up baca first page je terus campak kat rak
buku (kes pengarang yang membosankan).

Tapi sejak kenal derang ni, semua persepsi aku tentang novel melayu
berubah! Dari derang aku senang dapat info mana novel yang menarik,
ada kualiti, etc. Paling best bila boleh bertukar-tukar buku. Derang
semua ni remid aku tentang group membaca yang selalu ada kat luar
negara. Comel je.

Oh, group membaca yang aku kenal ni bukan terdiri dari gadis remaja
tau. Derang ekceli adalah group wanita berkerjaya, umur 40++ (geng
mak-mak orang).. huhuhu.

Kelakar gila dengar salah sorang dari derang bercerita:

"My husband dulu duk kuruk-kutuk I baca novel Adam & Hawa. Now bila
cerita tu tengah hot kat TV, dia pulak sibuk baca novel tu. Siap
repeat 2 kali ok. Bila I perli dia baca sampai 2 kali, dia cakap aritu
dia baca langkau-langkau. Now dia nak baca detail.. See, now he know.
Sampai camtu sekali penangan baca novel ni.. "

Hahahaha.. memang lawak gila.

No comments: