Friday, September 29, 2017

Semangat berlari

Revenge!

July 2017 aku DNF Cameron Ultra 100km at CP6 (61km). Tahun depan, InsyaAllah, aku akan habiskan.

Texted Arina tanya bila tarikh Cultra 2018. Dia kata belum ada exact date. Cuma confirm buat bulan July 2018.

Since 2 tahun berturut2 (2016 & 2017) aku tak berjaya booking hotel Century Pines Resort (official hotel cum hotel paling dekat dan palingggg convenient untuk race Cultra).

Sebabnya,bila organizer announce tarikh event je terusss hotel ni fully booked. Hotel ni best sebab depan hotel ada padang luass dengan playgtound untuk budak2 bermain. Kiddos suka. Lagipun starting point sekangkang kera je dari hotel. Best sangat.

So, untuk elakkan dari perkara sama berulang, maka aku telah membooking hotel ni pada semua tarikh weekend dalam bulan July 2018.. hihi. Gigih kan. Hopefully tarikh Cultra kena pada salah satu date yang aku booking tu. So the rest of the date, boleh cancel.. hihi.

And ohh.. tahun depan Cultra lebih menarik sebab race ni terpilih sebagai qualifying race untuk 2019 Western States Endurance Run 100miles . Runner yang berjaya complete cultra dalam 28 jam, ada chances untuk terpilih lari kat sana. 

In second thought, maybe abit scary nak lari 100miles (bukan 100km tau). Tapi who cares kan. I got 2 years until Nov 2019 nak prepfor that race. Besides.. its a chance for another free vacation! Who knows? 

Exited kan! Kebetulan, next year memang aku nak tambah pengalaman berlari event overseas. Mana lah tau kalau ada rezeki dapat ke sana pulak..kan kan kan..

Aminnn. ❤️

No comments: