Friday, March 17, 2023

Mamoru dapat job offer




First, alhamdulillah alhamdullilah alhamdullilah.

Lepas dua kali intense inverview yang mana jaraknya months apart dan setiap sesi pula ambil lebih dari sejam, Mamoru dapat offer kerja di M*****k - satu tempat keja dengan aku, di Menara. Allahuakbar. Cantik perancangan Allah swt.

Teringat dulu masa tahun kedua selapas kami kahwin, masa tengah pregnantkan anak kedua (Amarr), kami start long distance relationship sampailah umurr Amarr 6 tahun. Lama kan. 6 tahun just jumpa time weekend. 

Lepas tu Mamoru dapat transfer KL, tapi agak lambat nak dapat promotion. Dan both of us lebih busy, busy busy dengan dunia yang sementara ni.

 Start hujung tahun 2021, Mamoru banyak focus pada aku dan kiddos, banyak perubahan dia yang menjurus kepada hambaNya yang soleh, suami dan daddy yang lebih penyayang. Malah, aku pun dah terikut² cara Mamoru sekarang yang suka dengar ceramah agama bila drive dalam kereta. 

Benarkan, kalau kita sentiasa ingat Tuhan, maka Tuhan akan  ingat kita. Dan kalau kita layan isteri dan anak lebih baik, Tuhan akan lipatgandakan rezeki mereka. 

Dannn.. pertengahan tahun 2022 Mamoru dapat promotion untuk managerial position di Honda hingga dapat offer kerja di company sekarang dengan gaji yang lebih tinggi dari aku. MasyaAllah. 

Dan belum genap setengah tahun Mamoru dicompany sekarang, dia dapat offer dari M*****k pula. Cantik kan perancangan Tuhan. Dulu Dia jarakkan kami bertahun², sekarang setelah kami berjaya atasi ujian dan dugaan, Tuhan rapatkan kami semula, malah sampai tak terfikir yang kami berpeluang untuk bekerja disatu tempat yang sama! Subhanallah. 

 Cuma Mamoru masih hessitate untuk terima offer dari M*****k. Sebab dia suka dengan kerja dia sekarang. 

Aku sebenarnya teruja Mamoru dapat offer baru ni. Dalam kepala dah imagine nak pergi kerja sama², pergi lunch sama², balik sama², yelah dah satu bangunan kan. Tapi keputusan ditangan Mamoru. Sebab both of us sedia maklum, kerja di M*****k memang sangat stress. Kalau tak, takkan lah aku ambil cuti sabbatical sampai setahun kan. Cuma bab payment, bonus and other perks tu memang other company susah nak challenge.

Aku tak push Mamoru untuk accept offer tu. Kami berdua dah sampai satu tahap yang kami lebih perlukan tenang dari wang. Bukan sebab  kami ada wang. Jauhhh sekali. Duit yang ada pun just cukup². Tak mewah. Tapi cukup. Yang penting tenang. Bila tenang, hati pun senang.  

Apa pun keputusan Mamoru, sama ada dia accept atau reject offer ni, aku akan support. Kata orang behind every successful man, is a strong woman who held it all together.. aa gituh. Semoga Mamoru sentiasa humble dengan rezeki yang diberikan Allah swt.

I have witnessed him struggling, tukar tempat kerja dari Pejabat Daerah Tanah Petaling > Selnet > Imatera > Honda > current company / new offer (M*****k). Jatuh bangun dia dari kami mula berkahwin sampai sekarang. Dari gaji dia rendah sampai lah lebih tinggi dari gaji aku sekarang hihi! I will always be his supporter and advisor untuk dia lebih berjaya dalam career.

Dan semoga company dia sekarang boleh counter offer gaji yang M*****k tawarkan, aamiinnn 🙏









 

2 comments:

ejulz said...

ALhamdulillah.. tahniah.. semoga dimurahkan rezeki..

Anonymous said...

Aminnn alhamdullilah, terima kasih, doa yang sama saya pohon untuk awak sekeluarga 😊😊