Monday, August 07, 2023

Collect race kit kat Eco Grandeur


Race kit collection untuk Daia Family Run lepas tu pergi jalan² ke Kuala Selangor. Ada satu insiden kat area Puncak Alam ni yang buat aku rasa.. dunno how to describe. 

Ceritanya, masa Mamoru tengah drive, Mamoru nampak ada satu lelaki (Pakistan/Bangladesh) pakai baju punjab serba putih dengan topi jerami (macam topi gi kebun) berjalan tengah panas terik sambil bimbit 2 plastik beg berat berisi makanan dan satu beg galas. Mamoru tanya aku boleh ke kalau dia tumpangkan lelaki tu. Ini bukan kali pertama Mamoru tanya aku soalan ni bila dia nampak mana² orang tengah berjalan tepi jalan. Selalu tu aku geleng kepala. Yelah, takut kut. Orang sekarang tak ramai yang boleh dipercayai.

Tapi semalam, aku angguk. Terus laju dia pusing kereta untuk tumpangkan lelaki tu. Aku rasa kalau aku takda dalam keta, lama dah dia dah tumpangkan orang tu. Tak jauh pun kami hantar lelaki tu ke kilang kawasan tempat tinggal dia. Tapi dia punya hepi dan berterima kasih tu buat kami rasa terharu. 

Ok, back to the story, tak sabar pula nak lari gedik² anak beranak kat Daia Family Run minggu ni. Aleesya pun excited. Dia almost hari² lari 1km atas treadmill. Dia dah laju macam Sonic katanya. Kita tengok performance dia nanti 😊

Nota kaki: Aku dah tanggalkan braces. Now pakai  retainer plastik yang boleh boleh dibuka sendiri waktu nak makan. Doctor pesan kena pakai  retainer 24 jam untuk 6 bulan akan datang. Best pakai retainer ni sebab invisible (clear). Orang tak tau pun kita pakai dia. Nampak macam gigi biasa 😊

Collect race kit



Singgah Jaya Grocer. Aleesya tak bagi kami share troli dengan dia. Tskk.. 

Campur sekali gambar² dia yang bersepah dalam kamera ni. Campak semua kat blog ni 🥰

Tiap hari paw mummy beli air milo


 

No comments: