Wednesday, March 12, 2008

Borak santai

Semalam aku cuti.. muahahahah *gelak jahat*.. Puncanya? Tanya lah encik Mamoru.. ekekeke. Ekceli Mamoru yg suggest kami amik cuti semalam. Tak pegi mana pun. Just berehat sambil bergolek-golek depan tv kat rumah. Kaber balik movie yg kami belum penah tengok beberapa bulan lepas (akibat kebizian buat persiapan wedding). Lagipun, malam sebelum tu, kami dah kepenatan berjaga sampai tengah malam main bowling kat Summit dgn geng KREP.

Tengahari pulak, tukang buat pintu datang. Kasade nama dia. Orang Indon tapi nama cam Jepun. Lama gak dia amik masa nak siapkan semuanya (pasang pintu, tukar tangki flush kat toilet, pasang tombol baru setiap bilik & buat para atas sink dapur). Rumah aku dah lawa sekarang.. beruntung tuan rumah nih dapat penyewa macam aku. Anw, aku tukar semua nih bukan FOC tahu! Aku claim balik dgn tuan rumah.. hehe.

Cakap pasal tukang pintu nih, aku memang hangin satu badan. Bukan kat Kasade nih, tapi kat tukang pintu yg memula aku amik dulu. Rajan nama dia. Dua minggu lepas aku bayar deposit kat dia. Pastu dia janji nak siapkan pintu rumah tu esoknya.. tapi macam hampeh. Dia punya janji memang tak boleh pakai. Dia punya “esok-saya-datang”.. sampai dua minggu pun tak nampak batang hidung. Memacam alasan dia bagi, ada eksiden lah, kematian lah, ntahapehaper lagik. Semalam, Mamoru bagi kata dua: sama ada dia bayar balik duit kami sebelum pukul 12 tengahari atau kami buat report polis. Alhamdullilah, lagi 15 minit sebelum pukul 12.00 dia dah bank in. Tutup cerita.

Oh tadi Mamoru ada bagi tau satu berita baik. Kompeni dia bagi satu 3G Card (yang kecik macam portable USB tu) untuk access internet. Which means, aku dapat guna internet secara percuma kat rumah.. hehehehe. Jadi, boleh lah terminate Maxis broadband yg kami guna sebelum nih. Jimattt. Bestnya lah kompeni Mamoru nih. Semua dapat pree. Jeles aku. Tapi bila fikir balik, pasal lak aku nak jeles? Senang dia, senang aku jugak lah kan.. suami aku.. hikhikhik.

Minggu nih berkemungkinan besar aku kena kansel trip ke Gunung Bunga Buah. Aku lupa lah aku ada golf tourney kat Mantin. Adusss.. camner boleh lupa ntah. Dah tua gamaknya. Jangan lah bebudak gunung tu hangin dgn aku. Seriyes aku lupa. Unless derang sanggup tukar program ke Jumaat-Sabtu instead Sabtu-Ahad, aku no hal sebab hari Ahad nih, tak boleh tidak aku kena ada kat Mantin. Sory kengkawan semua.

No comments: