Monday, March 24, 2008

Poketku sakit lagi

Trip ke Gunung Datuk kena pospon. Sedih. Start dari Wan smsed kena stayback kat opis sampai petang, Mamoru kena on-call kekalau server kat MP XXX problem dan aku yg demam tak kebah. Kesian Chua (gorgo-nizer). Langsung tak reply sms kami bila dapat tau program kena kansel last minit. Marah lah tu.. hehe (rilek la Chua, tak lari gunung dikejar)

Ahad, dalam demam-demam tu gigih aku pegi attend kenduri kahwin Leen (ex-plu dulu org panggil Leen-Bob). Meriah. Siap ada caklempung lagi kat depan rumah dia. Lepas bagi hadiah & makan nasik minyak, aku & Mamoru cabut balik. Tak sampai setengah jam pun kami buat semua tu. Ekceli, hari Sabtu lagi aku dah sampai depan pintu gate rumah pengantin. Ingatkan kenduri hari Sabtu, rupanya aku silap hari. Nih sumer Gee punya pasal lah. Beria dia cakap kenduri Leen hari Sabtu. Siap ajak pegi together-gether. Last minit, Gee call cakap ada hal so tak dapat attend. Yang jadi mangsa, aku & Mamoru lah. Terkulat-kulat kami tengok kami tengok khemah pengantin kosong je. Wakenabeb! Apa pun, salah aku jugak. Saper suruh tak check tarikh kat kad yg Leen bagi.

Anw, selamat pengantin baru buat Leen & suami. Semoga bahagia dan berkekalan hingga ke akhir hayat.

Bulan nih nampaknya ada banyak mender yg aku hajatkan tak dapat dipenuhi. Antaranya, hajat nak beli beberapa perabot rumah terpaksa tolak tepi. Petang semalam adik pompuan no.6 cakap yuran semester kena bayar sebelum hujung bulan March nih. Dekat nak RM 3000 (jumlah sebenar RM 2700++). There goes separuh dari gaji aku bulan nih (adik aku tak buat pinjaman dari memana tabung pinjaman pelajaran). Tu belum masuk yuran adik lelaki no.5 yg aku janji nak tolong bayarkan lagik. Aduhhh sakit lagi poket aku bulan nih.

Sedih gak. Nampaknya plan nak sambut birthday Mamoru secara 'grand' (cewahh) terpaksa dibuat seadanya je lah. Peruntukan untuk beli hadiah pun kena kerat separuh.. hehe. Mamuro memang tak kisahhh. Dia bukannya suka aku membazir untuk memender camnih. Tapiii.. aku kisah ok.. iskk.

Takper lah.. Mungkin dah tertulis sejak azali setiap nama yg lebih layak untuk rezeki yg Tuhan bagi kat aku. Jadi tak boleh lah nak pentingkan diri sendiri. Bukannya untuk orang lain, famili sendiri jugak.

Untuk adik-adik aku: Belajar rajin-rajin ok. Dapatkan degree / diploma / stpm yg terbaik. Make your kak long & abg long proud tau!

Ok lah.. kepala tengah pusing. Nak kecek elaun 'suri-rumah' dari Mamoru pasnih.. hehe.

No comments: