Wednesday, March 26, 2008

Water heater

Yeyeh esok ada orang nak datang rumah pasang water heater. Tader lah aku terketaq-ketaq mandi taim pagi or tetengah malam buta lagik.. hehe.. Yerr, aku mengaku, aku memang penakut mandi pagi. Tapi tu tak bermakna aku tak mandi pagi. Aku mandi ok! Cuma tak boleh lelama lah. Tak sampai 10 minit dah siap. Laju kan? Serrjuukk lah.

Marilah kita ucap terima kasey kepada encik Mamoru! (Sebab dia yg belikan mender alah nih. Sangat prihatin ok)

Water heater nih sangat berguna untuk orang yg dah kahwin. Senanggggg kalau nak "mandi" taim tetengah malam buta (esp, taim bulan puasa).. hehe. Tu diaaaa, aku semenjak dah kahwin nih semakin "open" pulak ek. Bukan apa, kongsi tips je.

Masa aku memula duduk kat KL nih, aku heran cemana orang Cina boleh bangun pukul empat lima pagi (baik yang tua atau muda). Even jam belum tunjuk pukul 6.00 pagi lagik derang dah siap keluar rumah dengan baju keje / baju sekolah. Pelik aku.. tahan betul derang mandi dengan air sejuk taim sesubuh hari kan?

Rupanya derang guna water heater daa. Maklum lah penggunaan water heater kat daerah aku tak begitu meluas (ahahaha). Tapiiii orang kampung aku terrrtaappp menten bangun sesubuh gaban pi noreh getah ok (tuu dulu lah.. sekarang rumah kat kampung dah ada alat pemanas air. Even rumah nenek pun ada tau)

------------------------------

Tadi aku dapat call dari satu kompeni nih.. Phone interview. Cepat ek? Baru senin aritu aku email resume. Tapi tak boleh lah nak cakap lelebih. Kalau ada rezeki adik-adik aku nanti, insyaAllah. Doakan je lah untuk kami.

No comments: