Tuesday, March 25, 2008

Dua kupang

Aku makan non-stop hari nih. Banyak lak tu

Pagi makan nasik lemak
Tengahari makan nenas dua potong (Mamoru sangat marah bila aku makan nenas tau - tak baik kalau tengah pregnant.. err.. diulang, KALAU, ok. So buat masa nih masih dibenarkan lagik.. hehe)
Petang makan roti krim coklat
Pastu roti canai sekeping cicah kuah sambal semata (syedappnya)

Banyakk kan? hehehe.

Lately aku terasa nak buat sesuatu untuk Kelab Rekreasi Erat Pesona (KREP). Tapi aku tataw nak mulakan camner. Idea berlambak: Nak buat program motivasi untuk student lah, program perkhemahan, program mendaki gunung, program kayak, etc.

Tengoklah hujung minggu nanti akan aku suruh encik Mamoru bersuara dalam mesyuarat AJK Kelab (Nak suarakan sendiri, siapa lah aku.. hanya ahlul biasoo sajor. Lain lah Mamoru, dia AJK tertinggi)

Bosan ok kalau tak buat apa-apa xtvt rekreasi. Dah nak masuk bulan April dah nih. Dalam meeting KREP yg lepas, just bincang pasal logo kelab yg nak disubmit ke ROC. Itu pun jenuh nak bincang sampai ke tengah malam. Harap meeting akan datang nih dapat decide satu projek baru yg best (selain projek jatidiri perkhemahan kat Bukit Kelawar).

Aku bukan apa, risau sebenarnya. Aku ada dengar cadangan dari ahli kelab nak set-up kawasan (kem) khas untuk buat xtvt KREP. Tapi tu lah.. kalau program tak jalan, macam mana nak generate income untuk bangunkan tapak kem?

Nih antara cadangan yg aku rasa terbaik untuk KREP:

1) Apply lesen menduduki sementara untuk tanah rizab sungai belakang rumah Kubeng (Mamoru cakap ada chances nak dapat kelulusan). Kelebihan kawasan nih, luas & cantik. Kekurangannya pulak, kami kena guna banyak modal untuk bangunkan kawasan baru.. plus.. tempat nih selalu banjir.

2) Bangun kan semula Kem sedia ada (yang dah lama terbiar. Dulu dikenali sebagai Kem Ampangan Resort). Kat kem nih ada dewan serbaguna (tapi bumbung dah runtuh kena ribut tahun lepas). Just collect duit betulkan memana yg dah rosak je lah. Pastu upgrade facilities kat situ. Kelebihan tempat nih, dah dikenali ramai (senang nak market). Kebanyyakan fasi / instructor pun dah biasa dgn tempat tu. Kekurangannya? Tu lah yg aku tulis tadi. Banyak mender nak kena upgrade. Rasanya tali-tali yg diguna untuk flying fox / abseilling pun kena tukar. Dah lapuk. Tapi ok lah sikit dari nak pilih option pertama (kena bangunkan dari "zero")

Harap dapat capai kata sepakat tentang pemilihan kem dalam meeting nanti. Aku dah tak sabar nak berganding bahu tubuhkan kem baru untuk KREP. Maju lah sukan untuk negara..

-----------------------------------------------

Ekceli, aku nak cerita pasal lain dalam entry nih. Tadi tu sajer memanjangkan cerita. Nih nak bersuara pasal politik laa.. Tak syiok lah kan dalam keadaan 'hangat' sekarang kalau aku tak bukak topik politik.. hehe.

OK, Sejujurnya, aku bukanlah pakar analisis politik macam orang yg kena tuduh bom pompuan Monggol tu. Just anggap lah nih dari perspektif rakyat yg ada mata, telinga & akal fikiran sahajor.

Masa kekecik dulu kita disuruh hafal rukunegara. Nak kata tetiap hari / minggu kita terpekik terlolong kat tetengah padang perhimpunan baca rukunegara:

Kepercayaan Kepada Tuhan
Kesetiaan Kepada Raja dan Negara
Keluhuran Perlembagaan
Kedaulatan Undang-Undang
Kesopanan dan Kesusilaan

Tapi bila tengok balik situasi politik kita sekarang nih.. aku rasa, part "Kesetiaan Kepada Raja Dan Negara".. tuu sila lah buang ketepi. Tukar je lah dengan "Kesetiaan Kepada Parti Politik Yang Memerintah"

...dah memasing besar kepala. Perasan kuasa tinggi langit ketujuh kan????

Aku kan, let say lah kalau semua parti politik dalam Me'sia nih tak boleh pakai, aku bergantung harap pada perintah Sultan je lah untuh kekalkan keamanan negara. Ye lah, siapa lagi yg layak kan? Kena "daulat" kang...

No comments: