Monday, January 30, 2023

Camping @ Hulu Langat

Trowback September 2022. Camping 3H2M disini. Tahun lepas punya cerita baru nak upload sini.

Musim hujan masa ni. Almost hari² hujan renyai². Hari last camping pula hujan lebat 😅. Tapi tetap lah hepi dan enjoy masing². Nampak nau rutin keje setiap minggu di KL ni sangat stressful kan.. camping dalam hujan pun boleh healing gittew. 

Memori manis kat sini yang tak boleh nak dilupakan, masa aku nak buang air hujan yang bertakung atas fly dan air tu tersimbah ke atas adik no.3 (As) yang tengah lena dalam hammock. Taim tu pukul 6 pagi. Megelupur adik aku kesejukkan. Almost sebaldi jugak lah air yang bertakung atas fly tu. Macam cik ponti kami tergelak terkekeh² subuh tu. 

3 family join masa ni. Adik² yang lain tak dapat join sebab ada urusan lain. 

Kiddos bersihkan dan bakar sampah² yang ditinggalkan campers sebelum kami. Geram dengan camper² atau kaki piknik yang suka tinggalkan sampah kat tempat camping. Takda kesedaran sivik langsung. Kami kalau pegi camping, meti bawak plastik sampah sendiri dan angkut keluar sampah yang dibawa. 

Khemah kami selalu jadi port bermain kiddos dan cousins mereka sebab simple dan luas. 

Kiddos dan cousins

Sesi bbq. Kami masak pais patin tempoyak.. memang laku keras taim camping ni. 

Layan kiddos dan cousins main games teka². Syok tengok diaorang main sampai kami yang dewasa pun join sekali

Meriah tanpa gadjet

Dulu², hanya kami satu family ja yang minat camping² ni. Maklumlah kami dari zaman bujang suka masuk hutan. Tapi start tahun tahun 2021, kami berjaya buat adik² dan ipat duai semua terpengaruh dengan camping. Now diorang punya peralatan camping lagi canggih dari kami 😁




 

No comments: