Monday, November 19, 2007

Kerana nila setitik

Kalau pengurusan tak professional.. alamat, lingkup lah kompeni. Tapi kan, nasib baiklah TV3 tak banyak pesaing.. kalau tak, jangan harap.

Masuk kali nih dah 2 kali management TV3 postpone corporate visit yg aku organize. Kalau inform awal-awal, takpe lah.. nih tarikh visit tu lusa (21/11/07). Diulang, LUSA ok! Gila apa kansel last minit? Guests yang aku bawak nih bukan lah budak sekolah menengah yg nak buat lawatan sambil belajar, tapi ex-student dari Harvard yang mana semuanya corporate leaders & ada 'title'. Alasan apa aku nak explain kat guests aku nanti. Kalau first time orang TV3 tu kansel program aku nih takper lah.. nih dua kali. Diulang DUA kali! Mana aku nak letak muka aku nanti? For sure the blame goes to me lah kan. Confirm aku yg dilabel tak cekap.. tak pandai pilih tarikh.

First time TV3 confirm bagi tarikh untuk event nih masa 2 Ogos lepas. Last minit derang postponed due to urgent management meeting katanya. Ok, that was acceptable. Pastu lama gila nak tunggu derang bagi tarikh baru. Bila dapat tarikh baru (21/11/07), person in charge kat TV3, Mohamad Bahadon (Senior Exec) called kak Bunga pagi tadi inform program kami terpaksa dipostponed disebabkan derang ada lawatan dari Kementerian aperntah. Sungguh tak professional. Pelik lah aku dgn management macam nih. Boleh jadi dia tukar program kami sesuka hati.

Person in charge tu pun satu hal. Nak contact sikit punya payah mengalahkan CEO TV3 tu sendiri. Menyedihkan kan lah management TV3 ada staff camnih.

No comments: