Wednesday, November 07, 2007

Truth & Fact

Few things yang orang tak tau tentang aku & Mamoru sebelum kami bertunang:
  • Kami sendiri tak tau bila kami jatuh cinta. Selama nih kitaorang just berkawan baik je. Kalau ada pun timbul rasa 'kuch kuch hota hai' tu, kami prefer untuk diamkan diri. Kira macam sendiri-sendiri faham je lah.
  • Mamoru tak penah officially lafaz those '3 words' (lepas enggaged of course banyakk kali lah kan). Maybe sebelum tu dia takut dgn aku kut. Sebab aku penah cakap, aku tak suka nak jatuh cinta lagi.. dan kalau aku jatuh cinta sekalipun, aku nak make sure org tu bebtul serious dgn aku.
  • He called me 'sayang'.. Tak ingat sejak bila dia panggil aku mcm tu.. rasanya sejak first jumpa masa kat gunung Kinabalu kut. But take note yer, panggilan tu tak membawa makna apa-apa masa tu sebab kami berdua tahu tu hanya sekadar panggilan. Lagipun, mungkin dia tak suka nama aku yg berbunyi mcm nama lelaki nih. Anyways, hes not the only person yg panggil aku 'sayang' di kalangan memember aku.
  • Aku mula buka pintu hati ni untuk Mamoru start dari bulan April tahun nih. But again, we're not really an item, yet.
  • Empat bulan lepas tu, precisely dalam bulan Ogos (masa aku outstation), Mamoru proposed aku (thru phone ok). Simple gila ayat dia:

Mamoru: Hujung bulan Ogos nih family syg pegi memana tak?
Aku: 31 Ogos.. tak kut. Public Holiday kan.. semua ada kat umah. Naper?
Mamoru: Zie nak bawak family zie jumpa family syg hujung bulan nih.. kalau boleh.. bla.. bla.. bla.. (
aku dah tak boleh kosentret apa yg dia ckp lepas tu.. nak pitam rasanya.. terkejut & speechless)

  • Sepatutnya, aku bertunang masa Hari Raya Aidilfitri, tapi nenek aku suruh sekalikan majlis merisik & bertunang masa 31 Ogos rituh (thats why aku dapat 2 bentuk cincin)
  • Ekceli aku memang tak ready untuk kahwin awal. Aku suruh Mamoru inform family dia suruh 'ikat' pertunangan nih untuk setahun, kononnya aku ada masa setahun untuk sesuaikan diri dgn semua nih. Tapi disebabkan majlis merisik ditukar kepada majlis pertunangan, kami jadi kelam kabut sampai Mamoru tak sempat nak inform family dia.. and there u go.. masa majlis pertunangan berlansung, derang terus tetapkan hari pernikahan aku. Terkejut beruk aku dengar pemilihan tarikh tu.. tapi alhamdullilah, sekarang aku pulak yg mcm eksaited terlebih nak tunggu tarikh nih.. hik.

Hm.. bunyik mcm tak romentik je kan.. Takper lah. Aku sendiri dah melalui zaman cinta-cintun yg kononya terlalu romentik sampai mencabar sungguh jalan ceritanya. Tapi apa yg aku dapat? Habuk pun tarak.

Kali nih aku nak live a simple life.. hidup yg sentiasa diredhai-Nya.. yang penuh dengan restu & kasih sayang dari kedua belah keluarga.. *wink*

No comments: