Friday, March 22, 2019

First cuti tahun ni

Cipta rekod tahun ni sebab dah nak habis 1st quater 2019 baru hegeh2 nak amik cuti.  Tiga bulan keje tanpa cuti. Cuti sakit pun takde. Begitu komitednya aku dengan keje.

Keje banyak sebenarnya. Serious banyak. Sampai ada yang tanya macam mana aku boleh coop dengan keje yang menggila.

Pagi tadi terbocor satu rahsia masa attend department meeting. HOD tanya something tentang keje. Aku cakap semua aku  dau siapkan. Dia terkejut sebab malam tadi task tu still pending. Tau2 pagi ni dah siap.

Aku cakap aku siapkan tengah malam tadi dari rumah.  Honestly, aku kalau boleh tanak orang tau aku buat keje ofis kat rumah. Sebab once orang dah tau, orang akan expect more, more and more. Tapi dah dia tanya depan semua. Takkan nak cakap ada elf datang buat keje pulak.

Among colleagues pula tadi sorang dah suarakan kebimbangan dia. Dia cakap aku dah raise satu barrier lebih tinggit which others may have to follow.

Tak kisah lah. Follow atau tak depends.

Apapun, alhamdullilah cuti da approved. Rare okeh dapat cuti masa anak2 cuti sekolah. Rezeki anak2. Boleh pegi cuti2 sama2.

But before that, I got 2 more run to complete this week. Thats including one long run 💪💪






No comments: