Thursday, January 31, 2019

There goes January

Happy with my training this month. Berjaya ikut jadual dengan jayanya. Jadual training ni aku draf sendiri je. I am coach-less at the moment.  Buat masa ni aku join SAC untuk core & strenght session sahaja. Tak berani nak join running program coz masih dalam recovery mode.

Tahun lepas banyak ajar aku erti sabar. Especially bila aku injured dalam bulan Julai aritu.

Sabar. Sabar. Sabar.

Aku start lari dari bawah. 3km per day.. then 5km per day.. masuk race pun just ambil 10km. Dah takde lagi lari ikut hati. Dah takde lagi mileage2 ultra etc.

10km beb. Dulu aku memang mengelak race short distance ni. Kalau lari nak yang jauh2 je. Tapi sekarang, aku faham. Nak grow stronger or faster kena bermula dah race yang short distance. Kalau short distance tak laju, macam mana nak laju lari long  distance.

Anyway cant wait for my next race in March. Nak tengok sama ada training yang aku buat ni berkesan atau tidak 💪💪

Happy holiday!

#forallsweatandtears
#keepshowingup


No comments: