Thursday, January 24, 2019

Minggu yang busy

Minggu yang paling busy.

Aku ambil my niece, Ayuni stay dengan kami coz her parents (adik no.3 & wife kena admitted kat hospital Pantai Ampang).

Since aku tak boleh hantar Ayuni transit kat taska dan since Ariff sama sessi persekolahan dengan Ayuni, aku pass kunci rumah kat Ariff & Ayuni.

Means Ariff & Ayuni terpaksa berdikari pergi dan balik sekolah jalan kaki dari rumah.

Amarr & Aleesya je kami hantar ke taska macam biasa.

So, setiap malam, task aku bertambah - masak lauk pauk untuk next day untuk Ariff & Ayuni makan bila balik dari sekolah.

Setiap tengahari, aku akan call rumah, check sama ada Ariff & Ayuni dah sampai rumah, dah makan ke belum, dah mandi, dah solat, dah pakai baju sekolah petang dan remind kunci rumah, tutup lampu / kipas bila nak keluar pergi sekolah petang.

Alhamdulilah, everything went smooth and well.

Penat sikit lah, tapi best coz aku dah experience satu pengalaman baru - bila anak2 dah tak transit kat taska.

InsyaAllah, kalau semua ok, next year, no more transit kat taska once sessi persekolahan Amarr sama dengan Ariff nanti.

Esok Jumaat, yeayy! Boleh rilex sikit coz kiddos takda tuition dan tak perlu terkejar2. Cuma yang tak best, esok aku pula tak dapat pegi kelas talaqqi.  😢😢




No comments: