Thursday, September 27, 2018

Bursa Bull Charge 2018

Ni kali kedua jadi wakil Maybank untuk event running. Last year pegi Bali Marathon, this year Bursa Charge.

Maybank kalau bawak runner joint mana2 event tak pernah tak best. Layanan tip top! Perfect. Sampai runners surender sebab asyik makan makanan sedap2 je (esp masa kat Bali last year).

Kali ni, Maybank booked satu dewan dalam BSKL khas untuk runners Maybank sahaja. Punya la besar dewan ni, walhal runners just 40 orang je. Aku drop bag kat dewan ni je, coz ada security jaga dewan ni.

Kat tengah2 dewan, ada satu meja penuh finger foods, mineral water, isotonik, kopi, teh segala mak nenek semua. Mewah betul makanan. Tapi runners Maybank bukannya kisah pun bab makan. Coz masing2 fikir nak podium je. Runners Maybank bukan calang2 tau. Kecualinaku lah. Aku je slow mlow.. yang lain2 semua elit.. kikiki.

Dalam dewan ni siap ada service sport massage okay. Kagum. Tapi aku tak try la. Nak lari muscle kena stiff. Dah lembut nak karang nak lari acaner.. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…. Kalau lepas habis lari, boleh la kut.

Anw, event start lambat. Coz hujan menggila. Siap ribut petir ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ . Aku bajet confirm event ni cancel bila hujan ribut camtu. Yelah, macam semalam kan, hujan membawak ke malam. Tapi alhamdullilah, hujan mula reda dan renyai2 lepas pukul 3.45 petang. So, proceed.

Aku awal2 memang takde target timing. Plan nak buat happy pace. So memang run happy all the way je lah: 3km in 16 minutes. Ok la kan. Takut nak push sangat coz banyak downhills, jalan basah dan licin plus hujan lagi. Nak jaga lutut.. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

Honestly, best sangat join event ni. Coz banyak supporters Maybank sepanjang route. Semua sanggup basah kuyup sebab nk suport team Maybank. Dan terharu sangat tengok supporter tunggu aku dari awal event sampai habis lari ❤️❤️

Really had fun today! ๐Ÿ’‹

1 comment:

ejulz said...

terbaek. goodluck :)